Thumbnails

Ungefär såhär kommer vad jag ska lämna in denna vecka se ut. Som nämnt tidigare. Ska vara ganska simpelt. Samma tjej i flera poser.

De längst till höger är när hon är "under cover" :)

 

Jag har lite svårt att inte lägga till en massa detaljer hela tiden. Men nu har jag verkligen försökt. Uppgiften var att rita fem olika "thumbnails" för en karaktär, och det skulle göras fort, på typ 15-30 minuter, och jag ritar så segt!

Jag har suttit och skissat på en massa olika poser och sen när jag haft ett gäng kladdiga skisser har jag valt ut några och sedan ritat fina linjer eller konturer. Sen har jag fyllt i med grå färg och ritat detaljerna som finns, som de gråa banden och ansiktet och de vita sakerna. Sen la jag på lite skugga och så vare klart! :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0