Rebecca...

... heter en karaktär som vi ska skapa i concept art kursen! Den här kursen är verkligen hur kul som helst. Även om den är inriktad mycket på spel, så passar den mig asbra! Jag har inte spelat så värst mycket spel, men jag har observerat en hel del, men ja, min kunskap om vad som är coolt och töntigt i spelvärlden är väl kanske inte så bred. Något som jag tycker är "fint" tycker nog många killar är superfjantigt, och det är ju så att det mest är killar som spelar spel. Meeen som tur är ska jag inte skapa ett spel än! Men denna kurs handlar om HUR man skapar allt, och jag tycker det blir intressantare ju mer jag lär mig!

Vi har läst väldigt mycket om saker som jag alltid tänkt att jag borde läsa, men liksom inte tagit tag i. Det är perspektiv, hur ljus faller och reflekteras på olika föremål och hur man gör för att tydligt visa vad det är för material på saker. Inte helt lätt egentligen! Visst har jag tänkt lite på sånt förut, men aldrig riktigt tänkt hårt på det. Varje dag nu kommer jag på mig själv att jag obseverar saker omedvetet. Jag studerade mormor när hon höll på i köket, en disktrasa kan byta färg ganska rejält när den är blöt, och det är betydligt mer väck på hennes mjuka bommulströja än vad det är på hennes jeans som är lite hårdare material. Till och med när jag glodde på "Project runway" noterade jag samtidigt som heidi att en kille hade använt helt fel tyg till en kjol, den var lång men rörde sig knappt när tjejen gick med den. Ja det finns mycket att tänka på är man målar eller skapar konst i huvudtaget. Jag har lovat mig själv att jag någon gång i framtiden ska designa något klädesplagg och sedan sy det själv. Jag har alltid gillat att rita kläder och så, men jag har nog aldrig visat något för någon :o

 

hur som helst, uppgiften denna vecka är att skissa upp några poser på en karaktär så man får en överblick hur han/hon fungerar osv. Det här som jag gjort nu stämmer kanske inte riktigt med uppgiten men typ, det ska iaf vara simpelt osv, kanske att detta är för detaljerat fastän det inte direkt är det. det gröna ska fixas till, sticker ut lite för mycket men å andra sidan, det finns alltid saker att fixa, man är aldrig helt nöjd!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0