en kul-övning

höhö fick i uppgift att måla en blank kula med en skugga bakom sig, inte så lätt som man kan tro! Många saker man måste tänka på för att få det att se "korrekt" ut. Som till exempel skuggans form och placering som felgjord kan få kula att sväva, vilket kan hända med vad som helst man målar som har en felplacerad skugga, det ser inte okej ut helt enkelt. Sen är det uppenbara man måste tänka på, hur speglar sig omgivningen i något som är runt? Notera den ljusa underdelen som kommer från den gula plattan och den mörka biten längst ner till vänster som är själva skuggans spegelbild i kulan!


Kommentarer
Postat av: Tanja

Jag har en veckans blogg tävling på min blogg nu, så säg att du vill vara med o tävla :)

2010-02-18 @ 21:33:48
URL: http://tanjaanderssoon.blogg.se/
Postat av: Sara

Shit vilka sjyssta bilder! Vad är det för program du använder? Jag gillar spindelmaskinen som lyser upp flickan bäst! Är det sånt där ni får göra på kursen du läser eller? Verkar jäkligt kul i alla fall :) Ha det bra! Kram

2010-02-18 @ 22:48:55
Postat av: Lotta

Hej. Ja nu har jag börjat blogga (igen). Fast jag känner mig som en nybörjare. Det tar väl ett tag tills det blir lika fint som din blogg;-)

2010-02-18 @ 23:22:28
URL: http://darlinga.blogg.se/
Postat av: Felicia

Tack sara och lotta! Det är endast photoshop jag använder, men sen finns det fler som andra personer på kursen använder. Vi fick i uppgift att göra speedpaintings, men inga som helst riktilinjer till vad vi skulle måla så spindelmaskinen och den andra med flickan på klippan är helt mina idéer :) men kursen är helt rätt! :D

2010-02-19 @ 15:05:55
Postat av: Fia

alltså jag har hela tiden trott att du menar en rolig övning med "kul-övning", men nu hajar jag att det endast handlar om att du målade en kula.

2010-02-21 @ 19:05:38
URL: http://sofiaehrnstedt.blogg.se/
Postat av: felicia

hahah jaa fia det var lite dubbel mening där, riktigt hög nivå på humorn :D

2010-02-22 @ 21:33:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0