Trots allt, en Blogg.

Ja Ebba, varför skulle jag inte svara? Det är ju sånt jag har den här bloggen till för! Det är ju sådant jag tycker är kul, att få frågor och se om jag faktiskt kan dem, och kan jag dem inte, får jag lära mig, vilket är ännu bättre! Huvudsyftet med den här bloggen är att jag lägga upp foton på olika vänner jag sminkat, möjligtvis skriva lite om tillvägagångssättet om någon skulle vara intresserad.

Jag tycker sminka är roligt. Det blir ännu roligare om jag har bra penslar och kvalitétssmink till hands. Vanligtvis brukar jag få sminka vänner när det vankas kalas, då blir det oftast ganska simpelt och inte så varierat eftersom ingen vill ha för konstigt smink när de ska ragga. Därför ska jag försöka göra några extrema sminkningar och lägga upp bilder, kan bli kul, eftersom jag aldrig gjort något sådant förut.

Att måla och rita har varit mitt intresse sedan jag var liten. Nuförtiden målar jag inte lika ofta, om jag är uttråkad och känner mig kreativ händer det att jag målar, men oftast lägger jag ner mer tid på en fin sminkning istället. Anledningen till detta, tror jag, är att när man målar, börjar man med en tom canvas, eller ett vitt papper, medan när man ska sminka någon har man redan former att följa, vilket gör det lättare att börja! När jag sminkar någon försöker jag framhäva det vackra som redan finns där. Det är även viktigt att anpassa rätt smink utefter tillfället, t.ex. är det bäst att på en arbetsintervju ha så naturligt smink som möjligt och att på fest göra något mer utmärkande än hur man ser ut till vardags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0