Glamoröst men diskret

Idag har jag sminkat Lena (51) och Rutis (75) inför den senare nämndas kalas. När det är äldre personer jag sminkar får jag ALLTID höra "ta inte för mycket nu!!. Deras och min mening om definitionen på den meningen är nog väldigt olika. Man kan ha "mycket smink" alltså, många olika saker och flera lager osv, utan att det ser så mycket ut. Sedan kan man ha lite smink som ser mycket ut, t.ex. jätte mycket svart eller hela färgskalan i nyllet, kanske inte så fint om det inte är ett speciellt tillfälle. Men som sagt, nu har jag väl inte använt såå mycket smink, ganska simpelt - foundation och ljus concealer, en ljus och en brun ögonskugga, eyeliner och kajal, mascara och ögonbrynspenna, och lite rouge såklart.

Här är bilder på Lena, dock bara på ögonen, det enda som jag spenderade tid på (som vanligt) och det enda som är intressant.


Steg 1 - foundation och concealer.





Steg 2 - Brun ögonskugga runt ögongloben, ljus ögonskugga på resten och ögonbrynspenna.




Steg 3 - Eyeliner längs med ögonfransarna och lite upp mot ögonlockets slut.





Steg 4 - Kajal längs med eyelinern för att sudda ut den skarpa linjen (blir mycket mjukare) och en varm brun/röd färg längs med ögongloben.



Färdig för finkalas!



Kommentarer
Postat av: Sofia

VAD SNYGGT!! du får gärna sminka mig ngn dag också :D

2009-10-03 @ 18:00:45
URL: http://sofiaannelielaitinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0