En puma, eller?

Idag har jag gjort det igen! Fast jag hade inte lika bra fokus och var inte lika taggad på att göra den bra, så blev lite slarvigt i början men efter ett tag insåg jag att det var lika bra att göra det ordentligt om jag ändp skulle göra det. Så då fick jag sota för mitt slarv och ta mer tid för att fixa till detaljer, en del saker gjorde jag om helt och hållet istället. Det jobbigaste var när jag hade råkat sudda ut detaljerna på ögonen och inte märkt det, lite jobbigt att åtgärda efteråt så de förblev lite suddiga men vafan, får fixa det en annan gång, och det syns ändå inte här när bilden är så liten! Hur som helst blev det till slut ett resultat och jag bestämde mig nyss för att jag inte orkar fortsätta måla på den mer, i alla fall inte idag. Jag är helt såld på det här! Detta är tusen gånger roligare än att måla på papper, man har ju liksom alla verktygen och alla färger man kan tänka sig på ett och samma ställe, och färgen gör ALLTID precis som man vill... perfekt!

Jag längtar ändå lite tills jag kan sätta igång att sminka ordentligt, men just nu har jag inte så många verktyg eller färger, det håller jag på att köpa in sakta men säkert. När jag samlat ihop lite nya kunskaper och nytt smink ska mina vänner som har tålamodet att sitta still en timme eller två få färglada ansikten, och bilder kommer jag lägga upp här. :)


Anyways, här är bilden jag målade idag.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Herrejisses vad duktig du är!

2009-10-22 @ 11:48:24
URL: http://emeliejohnsons.blogg.se/
Postat av: Felicia

Tackar så mycket vad snällt sagt! :D

2009-10-30 @ 02:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0