Crazy smink

Nu jävlar i helgen ska jag göra några ordentliga sminkningar! På min kära vän Erica och på mig själv! Nu ikväll har jag suttit och skissat på lite olika saker jag skulle vilja göra. Det som är jobbigt är att jag ännu inte har så mycket smink att välja mellan, vilket håller mig tillbaka lite. Som tur är köpte jag några fina produkter från "make up Atelier" efter en dag på kursen. Det är ett ovanligt märke som bara fanns på en butik i sverige (nu stängd, typiskt!) som många make-up artister tycker är det bästa märket. Det är billigare och bättre än make up stores smink. Färgerna jag köpte var kobalt-blå, natur-grön och en ganska kall jordnära brun färg i pulverform, alla metallic. Sedan köpte jag en chockrosa som jag använder som rouge och även en liten sminkväska. Dessa färger kommer nog bli huvudtemat för helgens smink vilket kommer dokumenteras!

Jag kladdade ihop en sketch på hur jag hade tänkt att det skulle se ut. Ska bli kul att se om jag gör såhär eller helt annorlunda för jag brukar alltid ändra på saker allt eftersom jag sminkar, även när jag sminkar mig själv. Det blir ju så eftersom alla ansikten passar i olika färger och former, därför kan en skitsnygg sminkning se helt förjävlig ut på en annan person om de har olika ansikten. Även fast jag borde känna till mitt eget ansikte ganska väl nu så brukar jag aldrig göra sminkningen på mig själv så som jag tänkt från första början heller, det ändrar sig under tiden jag sminkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0