Omatchande färger = färglatt!

Så var det dags för en lite färgladare sminkning på min smink kurs där vi fick göra i princip vad vi ville, så länge det var lite annorlunda. Så det blev glitter och glamour, eller något sådant!. Jag sminkade Medelia och hon sminkade mig. Jag tycker båda blev häftiga! Man ser tydligt att ens personliga åsikter om sminket kommer fram i såna här sminkningar. Jag gillar mycket smink och om det ska vara lite festligt ska det helst vara en häftig färg som verkligen syns och lite annorlunda former men som ändå följer ansiktet. Jag har funderat ganska mycket på olika såna här sminkningar senaste tiden, så därför visste jag ungefär vad jag skulle göra, men jag hade lite tid att tänka medan Medelia sminkade mig! Sen när det väl var min tur låg den här otroligt häftiga blå färgen mitt på sminkbordet framför mig som om den ville att jag skulle ta den, och det gjorde jag!


Här är då jag i Medelias sminkning! Vi kom fram till att jag blev lite som en Geischa och hon som en samuraj, fast det var faktiskt av en slump! Jag tror ingen av oss hade den bilden i huvudet från början. Bilderna tog inte fram färgerna på bästa sätt men här är är det alltså en chockrosa som övergår i guld och slutligen guldflagor vid slutet av ögat! Glittrade mycket vackert! Samma sak på läpparna!


Foundation och en början på sminkningen. Jag använde ett tillklippt papper som mall för formen, det är även bra attt hålla under när man håller på med glitter eftersom det lätt rasar ner och sätter sig fast i huden, och det är inte så fint med blått glitter i hela nyllet.




Här är det klart! Eller ja.. jag hade ju kunnat hålla på en timme till med lösfransar osv men det hade vi inte tid med! Tiden går så fort när man har roligt, vilket vi alltid har på kursen hihi!


Jag tycker att Orange och blått ger en häftig kontrast, det matchar egentligen inte, men såhär tycker jag är det jätte läckert! De former jag följt här är ögats runda undersida (det blåa) och ögonbrynets slut (det bruna).

Kommentarer
Postat av: Yvve

Åh vad stolt jag blir över dig när jag ser allt fint du gjort! Som dina målningar! Holy! Så duktig du är :)

Jag säger då det, om du gått estet... hrm ;) Att du hade haft högsta betyg i allt är ju ett faktum i alla fall.



Stor kram syss

2009-10-22 @ 13:32:01
Postat av: felicia

Haha oj tack vad snälla ord! Blir ju alldeles generad!

2009-10-22 @ 14:52:15
Postat av: Medelia

Ja ni får ursäkta mina bortkomna miner på korten (dålig modell och stark blixt) men Felicia din sminkning var som sagt grym! Det ska bli jätteroligt att se vad du gör framöver på våra lektioner!



Förresten, ska vi inte övertala killarna till att bygga på deras makeup till en dragqueensminkning? Det hade varit kul! ;)

2009-10-22 @ 15:21:02
URL: http://medelia.bilddagboken.se
Postat av: Felicia

hahaha jaa ojoj OM vi lyckas med det... ja det vore kul, i för sig, om de väl har tagit sig dit och är modeller får de sitta ner på stolen och hålla käften, vi kan säkert lura dem att det bara är vanligt smink eller något! :D

2009-10-22 @ 15:41:23
Postat av: Elin

Vad är det för kul kurs du går? Hur länge är den?:D

2009-10-29 @ 20:27:47
URL: http://elinsusannaahlfors.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag går en ganska kort kurs på medborgarskolan, den är slut om två veckor, typ!

2009-10-29 @ 21:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0