100% Fokus

Hej hej nu har jag ritat igen, det är riktigt roligt och jag testar lite nya saker varje gång. Jag är fortfarande en nybörjare och mina kunskaper om photoshop är begränsade, men jag hittar nya kunskaper varje gång jag ritar!

Såna här motiv har kladdat ner mina skolböcker under gymnasietiden men inget har tagit form på ett sådant här sätt förut. Människor är det som lockar mig mest att måla, det är enklare än att måla än natur tycker jag och formerna är rundare och mer vackrare. Egentligen har jag ganska dåligt tålamod, men ibland om jag är på rätt humör och fokuserar kan mitt tålamod hålla hur länge som helst, då gör jag inget annat än att måla tills det är färdigt. Idag tog jag en paus på 5 minuter för att göra en kopp te och tömma ut den förra koppen som hade blivit kall, eftersom jag var så inne i mitt målande och glömde dricka den! Utöver det har jag varit helt ostörd och omedvetande av omvärlden idag.

Idag la jag ner lite mer tid på målningen, i alla fall på huden, ansiktet och håret, jag ville leka lite med ljuset också som kommer bakifrån. Som vanligt är jag långt ifrån helt nöjd med bilden och jag skulle kunna fortsätta arbeta med den en dag till, men detta var ungefär vad jag bestämt mig från början att göra, något ganska simpelt.





Kommentarer
Postat av: emma

fille du e ju gryyyym för fan! :D

2009-10-15 @ 18:14:12
Postat av: Felicia

Tack så mycket Emma! :)

2009-10-16 @ 18:07:08
Postat av: Tamara

Helt psyko, du har världens talang!

2009-10-22 @ 13:48:00
Postat av: Felicia

Tack så mycket Tamara! :D

2009-10-22 @ 14:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0