Sofia - Catwalk smink

Igår sminkade jag söta Sofia! Det blev jätte snyggt på henne, hon var väldigt enkel att sminka. Jag hade inte en sån stensäker plan på hur jag skulle göra så jag improviserade lite men som sagt, allt jag gjorde satt bra på henne! :D

Temat för den här sminkningen var Cat-walk. Det betyder alltså att det ska vara stort, mycket kontraster och starka färger för att det ska synas. Detaljer som tex lite mascara på fransarna syns inte på långt håll när modellen går på på catwalken med starka lampor på sig och åskådarna sitter en bit ifrån. Därför valde jag att göra ögonen större genom att skapa ett nytt ögonlock och målsa på mycket eyeliner som på håll ser ut som tjocka ögonfransar.



Så söt helt osminkad!





Här har jag trollat bort halva ögonbrynen med Buttericks-vax och concealer plus puder.



Här målade jag på ögonbrynen upp i pannan, ovanför där de egentligen växer.





Kritvit ögonskugga och svart eyeliner.






Här är hon färdig med lila lila läppar och stora ögon!









Kommentarer
Postat av: tessan

Vad duktig du är! Riktigt imponerad. :)

2009-11-11 @ 21:09:08
URL: http://tessanostrom.blogg.se/
Postat av: felicia

Roligt att höra! Tack!

2009-11-12 @ 01:45:52
Postat av: Medelia

Jäkligt snyggt, jag gillar verkligen de mörklila läpparna. Hon ser ut som redo för catwalken! :)

2009-11-12 @ 18:53:08
URL: http://medelia.bilddagboken.se
Postat av: Felicia

Haha jaa Tack! Men jag var bara tvungen att testa lila läppar eftersom det är min favoritfärg!

2009-11-13 @ 01:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0