Pirater - killsmink!

På halloween sminkade jag tre söta pojkar. De skulle se likadana ut och sminkas som en pirat, Jack Sparrow, deras idol - ja för kvällen i alla fall!



Så här såg de ut!

Calle, John och Mattias.


Jag använde foundation och concealer, för att de ska se pigga ut och sedan hade jag ett ganska mörkt, shimmerfritt puder som jag hade lite i hela ansiktet men mest på kindbenen och på näsan. De skulle ju se lite lätt solbrända ut, därför använde jag det mörka pudret, annars hade jag nog bara lagt lite under kindbenen som "shader" för att framhäva de maskulina linjerna. Sedan använde jag svart eyeliner i undre fransraden och sedan grå cake eyeliner att tona ner det lite. Ovanpå locket kladdade jag på lite grå eyeliner längst ner och sedan brun på hela locket. Jag tog även ytterst lite grå/brun färg i brynen för att de skulle se lite tuffare ut. Det ska vara kladdigt och ojämt, så det inte blir för perfekt och feminint! Jag fixade även håret på den pirat som inte bär peruk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0