Mer måleri

Nu har jag verkligen börjat satsa på måleriet. Jag vill fan plugga reklam på beckmans högskola som jag egentligen tänkt på sedan jag valde medieinriktningen på gymnasiet. Häromdagen var jag jätte inspirerad av en mängd olika saker så jag började skissa på typ 5 olika målningar, en av dem fortsatte jag på ikväll. Den är inte å detaljerad utan ganska liten så jag behövde inte lägga ner särskilt mycket tid på den, ett par timmar bara.

Det jag märkt är att jag måste plugga anatomi, alltså hur kroppen är uppbygd, det gör alltså att kroppen ser mer verklig ut i poserna och musklerna osv. Än har jag inte gjort det särskilt mycket så jag håller mig till lite fantasi-människor. Denna är lite inspirerad av poison ivy som är en skurk i Batman, fast den här bruden ser lite snällare ut.


Kommentarer
Postat av: Ebba Vilhelmina

duktig du är fille :)

kan du extreme sminka mig rååååå? säg ett datum!

2009-11-24 @ 22:54:16
URL: http://ebbavilhelmina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0