Foto nära, detaljer och färger!

Igår sminkade jag Rebecca! Denna gången var temat Fotografering, och vi skulle göra något extremt och detaljerat.
Jag hade först tänkt göre henne tilll en docka, men upphöjda förvånade ögonbryn och gulliga läppar och söta ögon osv, men det var ingen bra ide att ta bort ögonbrynen eftersom det syns tydligt att man gjort det på nära håll. TUR att jag hade en backupplan! Fast det var i princip att jag skulle göra en ruta över ögat sen blev det improvision så det tog lite tid, men snälla Rebecca satt så stilla och var väldigt tålmodig! Sedan gick vi och shoppade och hon hade sminket kvar haha!
Jag tycker slutresultated ser ut som det är inspirerat av kakel, det var inte vad jag tänkte från början men det blev ganska häftigt ändå.

När man sätter på fransar som är en och en, alltså inte en hel som sätter sig på hela ögat på en gång, är det lättaste sättet att ta tag i fransarna med en pincett, doppa den i lim och sedan lägga den på fransarna när man blundar. Låt det torka några sekunder och titta sedan försiktigt att den sitter bra, om den inte gör det ta bort den genast innan limmet torkat för mycket och gör sedan om det.

Bilderna blev av misstag små! Vi fotade med hennes mobil för den har en bra kamera, men det måste ha blivit något fel med inställningarna eller så... Jag tog en bild med min mobil, den blev inte så bra men ganska stor i alla fall.







Här ser man de fransar jag satte på en och en.






Kommentarer
Postat av: Medelia

Det blev verkligen jättecoolt! Är imponerad! :D

2009-11-12 @ 18:51:34
URL: http://medelia.bilddagboken.se
Postat av: Felicia

Haha ja tack detsamma! Jag håller med det Carolina sa om att det var mycket rosa men det funkade jätte bra!

2009-11-13 @ 01:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0