Tina och Anna!

Idag har jag sminkat Tina och Anna. De skulle ha lite festligt smink. Tina ville ha röda läppar och lite femtiotals smink, men hon brukar aldrig ha smink på sig i vanliga fall så därför gjorde jag ganska neutralt smink, dock med en tjock eyeliner rand längs med ögonfransarna. Under ögonen duttade jag med brun cake eyeliner i fransraden och på ögonlocken hade jag en ljus skugga med lite mörkare i ögonlockets veck.

På Anna ville jag testa att göra lite mer extremt smink med mycket och mörk ögonskugga. Jag la grön pulverskugga på ögonlocket och sedan tog jag en mörkblå/grå som toning ovanför. Sedan tog jag svart eyeliner längs den övre fransraden och grå cake eyeliner längs den undre. När det var färdigt tog hon på sig en leopardblus och så fotade vi.


Här är Tina.


Och här är Anna.



Och här är de båda.



Här är två olika bilder som jag klippte ihop till en.



Här är jag koncentrerad när jag sminkar Anna!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0